כיצד להפיץ לנטנה בקלות באמצעות ייחורים וזרעים

Image

ברוכים הבאים אוהבי גינון! היום נטבול בעולם הצבעוני והריחני של לנטנה, צמח אהוב בזכות יכולתו למשוך פרפרים ובשל יופייה של פריחתו.

בין אם אתה חובב מנוסה ובין אם אתה מתחיל, תגלה כמה זה מתגמל להפיץ לנטנה הן מיחורים והן מגרעינים. התכוננו לקבל מדריך פרקטי ומפורט שיאפשר לכם לגדל בהצלחה את הצמח הנפלא הזה בגינה, במרפסת או במרפסת שלכם.

בכמה צעדים פשוטים, גם אתם תוכלו ליהנות מהחיות והדינמיות שלנטנה יכולה להציע. שימו את סינר הגינה, הגיע הזמן להכניס את הידיים ללכלוך!

מהן לנטנות ולמה לגדל אותן

לנטנות ידועות בצבען התוסס וביכולת הייחודית למשוך מאביקים מסוגים שונים. הפרחים שלהם, בתחילה בצבע יחיד, משנים גוונים ככל שהם מתבגרים, ויוצרים קומפוזיציות ססגוניות מרתקות. בהיותם צמחים עמידים, הם גדלים במהירות ויוצרים מסות פרחוניות צפופות ודקורטיביות, אידיאליות לגבולות מעורבים או לגידול במיכלים על טרסות ומרפסות. בנוסף, לנטנות מציעות עונת פריחה ממושכת, תורמת למגוון הביולוגי של הגן.

ריבוי לנטנה באמצעות ייחורים

ריבוי לנטנה באמצעות ייחורים היא שיטה יעילה להבטיח נאמנות זנית של צמח האם. האביב, כאשר הצמיחה החדשה היא הנמרצת ביותר, הוא הזמן האידיאלי לקחת ייחורים. כל גזרה צריכה להיות באורך של כ-10 ס"מ ולהסיר את העלים התחתונים, ולהשאיר רק סט אחד או שניים של עלים בחלק העליון.

הכן סיר קטן על ידי מילויו בתערובת כבול ופרלייט לחה היטב. הכנס בעדינות את הייחור לתוך האדמה המוכנה, ודאג לכסות את 5 הס"מ האחרונים בהורמון השרשה כדי לזרז את התהליך. הסביבה האידיאלית לייחורים היא לחה וחמה, באופן אידיאלי בין 21 ל-24 מעלות צלזיוס. מניחים את הסיר בשקית ניילון שקופה כדי לשמור על לחות ולהגן על החיתוך, לוודא שהפלסטיק לא נוגע בעלים.

לקרוא  הכפילו את יבול העגבניות שלכם עם המרכיב הטבעי המדהים הזה

גידול לנטנה מזרעים

בעוד שנבטת זרעי לנטנה יכולה להוות אתגרים, במיוחד עבור זנים היברידיים, היא יכולה להיות שיטה מתגמלת לחקר זנים חדשים. התחל לזרוע בסביבה מוגנת כ 6-8 שבועות לפני הכפור האחרון הצפוי. יש להשרות את הזרעים במים חמים למשך 12-24 שעות כדי לרכך את הקליפה החיצונית.

השתמשו בעציצים אישיים מלאים במצע נטול אדמה, מניחים 1-2 זרעים לכל עציץ ומכסים אותם קלות במצע. שמור על האדמה לחה באופן עקבי ושמור את העציצים במקום חמים, הרחק מאור שמש ישיר. לאחר צצים יריות, הסר בהדרגה את כיסוי הפלסטיק והעביר את העציצים למקום בהיר יותר כדי לחזק את השתילים לפני ההשתלה בחוץ.

טיפים לטיפול בלנטנות מופצות

לאחר הריבוי, גם ייחורים וגם שתילים דורשים תשומת לב ספציפית כדי להבטיח התפתחות איתנה. חשוב לשמור על האדמה לחה באופן אחיד אך לא רטובה. מניחים את הצמחים באזור שבו הם יכולים לקבל הרבה אור, אך הגן על הלנטנות הצעירות משמש ישירה בשעות החמות ביותר של היום.

כמו כן, משטר הפריה נכון יכול לעשות הבדל בתמיכה בצמיחה של lantanas. השתמש בדשן מאוזן כל 4 עד 6 שבועות במהלך עונת הגידול הפעילה. לבסוף, חיוני לשים לב לטפילים או למחלות אפשריות ולהתערב מיד עם טיפולים ידידותיים לסביבה כדי להגן על הצמחים שלך.

  • בית
  • גן
  • כיצד להפיץ לנטנה בקלות באמצעות ייחורים וזרעים