נסו את הדרך המדהימה הזו לשתילת עגבניות ותקבלו יבול שופע

Image

גידול עגבניות מציע טכניקות שונות, אך אחת היעילות והפחות מוכרות היא זו של לשתול עגבניות אופקית o di לקבור אותם עמוק. שיטה זו אולי נראית לא שגרתית, אבל היא סוד אמיתי להשגת יבול גדול יותר וצמחים חזקים יותר.

טכניקת השתילה האופקית כוללת הנחת גזע העגבניות לאורך תעלה רדודה, המכסה חלק גדול ממנה באדמה. שיטה זו מגרה את התפתחות השורשים לאורך הגבעול הקבור, ומגדילה משמעותית את אזור קליטת החומרים המזינים. לחלופין, הטמנת עגבניות לעומק כרוכה בהנחת הצמח בתוך חור עמוק, המאפשרת רק לעלים העליונים לצאת. גם במקרה זה, פיתוח שורש גדול יותר מקודם.

ניצול הטכניקות הללו מאפשר לחזק את הצמח מפני רוחות חזקות ולשפר את יכולתו לספוג מים וחומרי הזנה מהאדמה, מה שמוביל לפירות גדולים יותר. ייצור נדיב יותר. גננים המחפשים דרכים יעילות להגדיל את ייצור העגבניות שלהם עשויים למצוא שהגישות הלא שגרתיות הללו הן הסוד ליבול עשיר להפליא.

למה לבחור בטכניקה של שתילת עגבניות אופקית או עמוקה?

בכל הנוגע לגידול עגבניות, התנסות בטכניקות שתילה שונות יכולה להוביל לגילויים משמעותיים לגבי בריאות הצמח ושפע פירות. שתילת עגבניות אופקית או הטמנתן עמוק באדמה היא לא רק קוריוז גננות, אלא אסטרטגיה ששורשיה במדע ובפרקטיקה. טכניקה זו מנצלת מאפיין של עגבניות הנקרא "שורשים ספונטניים", שהם שורשים שיכולים לצמוח לאורך גבעולים של עגבניות אם הם נקברים באדמה.

המדע מאחורי שיטת השתילה

עגבניות ידועות בגבעולים החזקים שלהן, שכאשר קבורים, מסוגלים לפתח שורשים נוספים. תהליך זה לא רק מייצב את הצמח על ידי מתן עוגן חזק יותר, אלא גם מגביר משמעותית את יכולתו לספוג חומרי הזנה ומים מהאדמה. שיטת שתילה זו מבטיחה לצמח מערכת שורשים נרחבת יותר ועמידות רבה יותר לתקופות של בצורת או מחלות קרקע.

לקרוא  לחסל את העשב אחת ולתמיד

איך לשתול עגבניות אופקית

שתילת עגבניות אופקית היא פשוטה יחסית. אתה מתחיל בחפירת תעלה ולא בור עמוק. התעלה צריכה להיות רחבה מספיק כדי להכיל את כל גבעול העגבנייה, למעט החלק העליון עם כמה עלים. יש להניח את העגבנייה בעדינות בתעלה זו כשהגבעול מקביל לאדמה, לכסות את רוב הגבעול באדמה תוך השארת העלים העליונים חשופים לאור.

  • חופרים תעלה באורך הגבעול.
  • מניחים את העגבנייה בצורה אופקית, ומשאירים את העלים העליונים מעל הקרקע.
  • מכסים את הגבעול באדמה, מבטיחים שהוא סופר היטב ומשקה אותו.

קבורה עמוקה של עגבניות

טכניקת הקבורה העמוקה כוללת שתילת העגבנייה עמוק יותר מהנוהג המקובל. שיטה זו שימושית במיוחד לצמחים שצמחו ארוכות מדי ורגליות לפני השתילה. בדומה לשיטה האופקית, קבורה עמוקה מעודדת היווצרות שורשים ספונטניים לאורך הגבעול הקבור, ומספקת את אותו סוג של יתרונות תזונתיים ויציבות.

  • חפרו בור בעומק של עד 12 עד 18 אינץ'.
  • הכניסו את צמח העגבניות והקפידו לקבור את רוב הגבעול.
  • מלאו את החור באדמה ודפקו בעדינות.
  • השקה בשפע כדי ליצור מגע בין האדמה לגבעול.

טיפים לטיפול לאחר השתילה

לאחר שתילת עגבניות באחת מהשיטות הללו, חיוני להעניק לצמח טיפול נאות כדי להבטיח צמיחה בריאה וייצור פירות עשיר. זה כולל השקיה קבועה, במיוחד בשלבים המוקדמים לאחר השתילה, כדי להבטיח שהאדמה תישאר לחה ומעודדת צמיחת שורשים. הוספת מאלץ יכולה לסייע בשמירה על לחות הקרקע ולמנוע התפתחות עשבים שוטים.

  • ודא שהאדמה לחה באופן עקבי אך לא רוויה.
  • יש למרוח מאלץ כדי לשמור על הלחות ולהדברת עשבים שוטים.
  • עקוב אחר הצמח לסימני מתח או מחלות.

שתילת עגבניות אופקית או קבורתן לעומק היא לא רק תרגול מעניין, אלא אסטרטגיה אמיתית לשיפור בריאות הצמח, הגברת עמידות ומקסום יבול. בעזרת שיטות אלו, העגבניות לא רק יגדלו ויתחזקו ויצרו יותר, אלא הן גם יוכלו להתמודד טוב יותר עם אתגרים סביבתיים.

  • בית
  • גן
  • נסו את הדרך המדהימה הזו לשתילת עגבניות ותקבלו יבול שופע